marți, 2 martie 2010

Bulgaria nu este nicidecum Arcadia

Da, recunosc am fost de cateva ori in Bulgaria in ultimii 3 ani ....dar nu este deloc un loc al "paharului plin" cum ar rezulta din "Vinuri Povestite"

In cele ce urmeaza voi enumera cateva argumente:

1. Nu toate vinurile BG sunt ieftine si bune ... ca si in RO, exista toate combinatiile posibile (noi nu am incercat-o inca pe "scump si prost" .... dar stiu unul care este asa: (noi ne-am ferit cu grija) "Vinul Reginei" care se vinde turistilor la Balcic.

2. Oamenii sunt intr-adevar pasnici, totul este sa nu dai de "mutri i mutresi" ... Cine sunt astia? Sunt cocalarii& pitzi de BG ... privindu-i intelegi expresia "bulgaroi cu ceafa groasa" ....Fata de cocalarii nostri sunt violenti, chiar omoara pe cine ii deranjeaza, deci nu-i priviti in ochi ...

3. Cum arata ... mergeti la Sofia si veti descoperi o remarcabila colectie de cizme si genti ne-egalata in uratezenie ....chiar nu stiu ce-i in mintea lor sa poarte asemenea oribilitati!
Sunt albe si au mult metal in ele ...sau or fi dispozitive anti-glont?

4. Falsa politie BG .... stiti de ea din presa, eu nu am servit .... dar se pare ca exista si daca te prind nu te iarta!

5. Adevarata politie BG .... da, astia m-au oprit de doua ori .... de fiecare data cand mergeam doua masini de RO impreuna ...

Episod 1: M-au oprit si mi-au zis ca mergem cu 55 km in sat ... m-am uitat si am vazut ca nu au nici urma de radar si le-am ras in nas .... atunci mi-au cerut Vigneta-ta ...le-am arat chitanta cu care platisem si mi-au zis ca a expirat .... eu le-am zis ca este pe 10 zile si ca o luasem de 2 zile, deci e valabila .... apoi unul din politzai mi-a zis razand ca nu exista vigneta pe 10 zile si pe 7 si ca e OK .... amicii din cealalta masina se plictisisera si ii dadusera 10 leva celuilalt politzai ...

Episod 2: Tot doua masini de RO pe autostrada ce iese din Sofia .... am fost opriti si ni s-a explicat elegant in engleza ca circulam pe contrasens (nici nu se putea, era separator metalic intre benzile de dus de cele de intors) si ne-am cerut la "oficial" pentru ambele masini 240 eur. Ne tineau pe ambii soferi intr-un soare nemilos si ei stateau ca belferii in masina "la aer" si negociau cu noi prin geam "demi-lasat"....mi-am facut un calcul simplu ...cu cat voi rezista mai mult in soare cu atat voi plati mai putin .... si le-am zis ....Ok, platim neoficial caci scrisul de chitanta ia timp .... Ok, zise "ceafa groasa" ...120 eur. L-am mai "mingicarit" eu si am ajuns la 60 eur ...faza la care am exclamat ..."My friend 60 eur is ridiculous!" ....el, nu este o suma Ok .... eu, in stilul lui Borat ...."But my friend you are ridiciculos to ask me this money .... I don't have it" .... La 60 eur ne-am blocat, asa ca am mai inventat una ...i-am zis ca-l sun pe tata la Bucuresti - care este bulgar - dar care vobeste foarte urat si urechile lui vor regreta ....Politzaii vorbesc intre ei in masina si eu le-am zis in bulgara de balta ....am inteles ce vorbiti...."ceafa groasa" raspunde enervat: 50 eur .... "I call my father" ... "40 eur"...."I call my father" .... "30 euro, last price" si a dat a lehamite din maini .... trecusera 10 minute .... ne topeam in soare .... am platit ....chiar am si dat mana cu "ceafa groasa" la plecare .... it is pleasure to do business with BG Police ....


2 comentarii:

Florina spunea...

mon cher, esti la fel de sarmant comme toujour! c'est une plaisire d'etre la. un salut cald din http://iubirisiingeri.blogspot.com/ a toute a l'heure est a binetot! :)

Borce spunea...

Florina multam pentru aprecieri!

Eu si farmecul meu discret